Banner til kundecase for Lorenzen Advisors.

Logo – Designmanual
SoMe content – Portrætbilleder

Logodesign på lys blå baggrund.
Lorenzen Advisors - logodesign
Logo på mørk blå baggrund.
Lorenzen Advisors - logo på sort baggrund.
Logodesign med gradueret baggrund.
Eksempel på font til visuel identitet.
Eksempel på font til visuel identitet til Lorenzen Advisors.
Farvevalg til visuel identitet - #cfdcf2
Farvevalg til visuel identitet - #85a7ce
Farvevalg til visuel identitet - #172844
Skabelon til opslag på sociale medier
Skabelon til opslag på sociale medier for Lorenzen Advisors.
Skabelon til opslag på sociale medier.

Case

Lorenzen Advisors var en speciel kundehenvendelse, da Deborah Lorenzen er amerikaner, og har arbejdet i udlandet som rådgiver i flere år. Nu har hun startet virksomhed i Danmark, men henvender sig stadig til internationale kunder i den finansielle sektor, heriblandt USA. Lorenzen Advisors har fokus på analyse og strategi omkring forandring på de globale kapitalmarkeder.

Deborah Lorenzen har over 30 års erfaring på tværs af flere områder i store finansielle virksomheder, herunder som Chief Operating Officer for forskellige porteføljer hos brancheførende virksomheder som State Street og BNY Mellon.

Det var det vigtigt, at både logo, billeder og andet grafisk materiale havde et professionelt udtryk med en ballast, der afspejler Deborahs store faglighed og en virksomhed, der hører hjemme i den finansielle sektor.

Læs mere om Deborah Lorenzen og Lorenzen Advisors på Linkedin.

Visuel identitet

Det er ofte essentielt at have en visuel identitet, der giver et lækkert og professionelt udtryk. Den rigtige visuelle identitet giver et godt førstehåndsindtryk, og det skal ikke underkendes, når man gerne vil tiltrække nye kunder.

Den visuelle identitet for Lorenzen Advisors skulle desuden afspejle den finansielle branche, som Deborah Lorenzen arbejder i. Det er en branche, der er præget af traditioner og tyngde. Det skulle selvfølgelig indtænkes i den visuelle identitet for Lorenzen Advisors.

Udover et nyt logo har Lorenzen Advisors fået deres egen designmanual. Designmanualen indeholder en tilpasset farvepalet, valg af fonte og andre retningslinjer, der gør det enkelt at holde den røde tråd i alt materiale. Det gælder også skabeloner til indhold på sociale medier, som skaber et lækkert og ensartet udtryk, som også er afstemt med den visuelle identitet.

Professionelle billeder til alle formål

Deborah Lorenzen fik taget nye portrætbilleder af Creativums faste fotograf, hvor den visuelle identitet også er indtænkt. I stedet for billeder i Creativums eget fotostudio, er de taget i ét af Aalborgs nyere vartegn, nemlig Musikkens Hus. Med deres foyer som baggrund fik billederne den ønskede stemning.

Creativums fotostudie giver mulighed for at tage professionelle billeder til alle formål. Men vi benytter også gerne de flotte omgivelser, som ligger lige udenfor døren, da vi har adresse ved havnen i Aalborg. Blandt andet ligger Østre Havnebassin et stenkast fra kontoret.

Læs mere om, hvad Creativum kan tilbyde indenfor professionel erhvervsfotografi.

 

Portrætbillede i Musikkens Hus.
Portrætbillede af Deborah Lorenzen.

Har du lyst til at høre, hvad vi kan gøre for dig?

Så send en besked eller giv os et kald!

appikon til logo